Změna dodavatele plynu krok za krokem

Změna dodavatele plynu krok za krokem

Máte strach, že bude přechod k novému dodavateli zemního plynu příliš složitý? Platíte zbytečně víc peněz za energie jen kvůli obavě ze změny, nebo rozhodnutí odkládáte? Starosti stranou. Změna dodavatele plynu vypadá jako velké rozhodnutí a chápeme, že vyvolává spoustu otázek. Složitá ale není. V následujících řádcích najdete odpovědi na všechny vaše dotazy i přehledný návod, jak změnit dodavatele plynu v několika krocích.

1. Porovnání ceny za plyn

Nejprve můžete využít jeden z mnoha internetových srovnávačů, ať zjistíte, jaké jsou možnosti a kolik můžete změnou dodavatele ušetřit. Potom si připravte vaši platnou smlouvu se současným dodavatelem plynu nebo poslední fakturu (vyúčtování).

Budeme totiž potřebovat několik informací, na základě kterých vám můžeme připravit nabídku na míru. Podle informací z posledního vyúčtování vypracujeme srovnání s pěti největšími dodavateli v Česku a nezávaznou nabídku, ve které vám naši specialisté sdělí vaši novou cenu za plyn.

Základní informace ke zpracování nabídky, které budeme potřebovat, jsou:

  • Název současného dodavatele plynu
  • Doba trvání (platnost) stávající smlouvy
  • Technické údaje o odběrném místě

Nebojte se, všechno najdete ve smlouvě nebo na faktuře. A pokud se v papírech nevyznáte, nevěšte hlavu – rádi vám pomůžeme a společně po telefonu vše hladce vyřídíme. 

Případně můžete vaše vyúčtování za plyn také nahrát online, a my se vám ozveme s dalším postupem.

Kromě ceny ale existují i další kritéria, podle kterých byste se měli řídit při změně dodavatele plynu: Odstoupení od smlouvy, férové podmínky a spolehlivost firmy. Před rozhodnutím si zodpovězte tyto otázky: 

  • Jak dlouho firma funguje a kolik má zákazníků?
  • Jsou možnosti odstoupení od smlouvy férové?
  • Jak lze nastavit dobu trvání smlouvy?
  • Můžete své energie spravovat v aplikaci nebo online?

Všechny tyto informace byste měli najít na webu daného dodavatele – například v SPP dodáváme zemní plyn a elektřinu takřka 1,5 milionu zákazníků v Česku a na Slovensku. I po zahájení dodávek máte 15 dní na rozmyšlenou a například u tarifu Plyn Plus můžete smlouvu u nás kdykoliv vypovědět. 

2. Přepis plynu k SPP

Jakmile známe informace o vás a vaší smlouvě, další postup je opravdu snadný – asi tak jako vaření vody na čaj. Dostanete od nás cenovou nabídku a pokud si plácneme, v SPP vše zařídíme za vás. Uzavřeme společně smlouvu s plnou mocí pro zastupování v procesu změny dodavatele energií. Nemusíte díky tomu nikde stát ve frontách nebo někam cestovat.

Díky plné moci bude vše vyřízeno dřív, než řeknete změna dodavatele plynu. Výpovědní lhůta, přechod mezi dodavateli ani odstávka vás nemusí trápit. Plyn budete mít nepřetržitě, nemusíte se bát jakéhokoliv výpadku. 

3. Nové platební údaje

O dokončení přepisu plynu k SPP vás budeme informovat písemně. V dopise, který vám přijde do schránky, najdete nové platební údaje. V tomto okamžiku byste měli mít všechny závazky k dosavadnímu dodavateli zaplacené a začnete hradit na náš účet. Stačí zadat nový trvalý příkaz a už si jen užívat levnějšího plynu – změnu ani nepoznáte.

Spočítejte si, kolik ušetříte za plyn u SPP – a nejen to!

Změnou dodavatele plynu můžete ušetřit ročně i několik tisíc korun. Ověřit si to můžete sami buď na některé z kalkulaček na srovnání cen plynu nebo přímo u našich specialistů. 

V SPP vám po zaslání kopií vašich účtů přesně spočítáme, kolik můžete ušetřit se zemním plynem od nás. A zvládneme to i po telefonu! Už znáte výši vaší úspory? Tak si přidejte další výhody: SPP je velká firma, která bude mít vždy zajištěny dodávky zemního plynu, takže nemusíte mít strach z „krize“ a výpadku.

Jaké jsou další důvody, proč uSPPořit právě s námi?

  • Žádné pokuty platit nebudete. Vaši smlouvu u starého dodavatele vypovíme až k datu, kdy vám nebude hrozit žádná sankce. Výpovědní doba u smlouvy na neurčito je zpravidla 3 měsíce, u dob určitých bývá chytákem „pokračování“ stávající smlouvy. Ale i s tím si umíme poradit.
     
  • Změna dodavatele není zatížena žádnými technickými změnami, např. nutností dotažení nového potrubí pro dodání plynu. Jedinou změnou bude, že budete platit své měsíční zálohy na jiný bankovní účet. V případě SIPO platby si však ani s tím hlavu lámat nemusíte.
     
  • Nemění se ani plynoměr. Ten je majetkem distribuční společnosti, která je nezávislá na obchodnících s plynem a která své služby za regulované ceny nabízí všem zákazníkům.
     
  • Společnost SPP neúčtuje žádné poplatky související se změnou dodavatele a pomůže vyřídit veškerou nutnou administrativu.
     
  • Pokud si nejste něčím jisti, SPP je na základě plné moci připraveno veškeré právní záležitosti vyřídit za vás.
     
  • Fakturu s konečným vyúčtováním dostanete ve stejném termínu, jako jste byli zvyklí dosud. Jen s jinou hlavičkou. V běžné domácnosti je to jednou za rok na základě odečtu. Ten provádí provozovatel distribuční soustavy, my jako obchodníci na něj nemáme vliv. V případě zájmu vám ale můžeme vystavovat i měsíční faktury.
     
  • Pokud by vypadl plynovod z Ruska, má SPP pro tyto případy uzavřeny strategické kontrakty pro dodávky plynu ze západních zemí a disponuje vlastní skladovou zásobou zemního plynu.