-
Jak se samoodečet dělá?
Z měřidla (plynoměr/elektroměr) si opište jeho stav a výrobní číslo. Udělejte si fotografii a data si poté v klidu přepište do účtu na Moje SPP.
-
Jak často se samoodečet provádí?
Samoodečet můžete poslat kdykoli. Zaevidování kontrolního odečtu je zdarma. Pokud ale budete chtít fakturu, tak ho lze zapsat pouze 11x za rok, vždy k poslednímu dni v měsíci. Stav měřidla nám musíte nahlásit do 3 dnů. Tuto službu většina distributorů zpoplatňuje, takže vám tyto náklady vložíme do faktury.
-
Jaký je rozdíl mezi kontrolním a fakturačním odečtem?
Kontrolní odečet slouží k průběžnému rozložení spotřeby v rámci roku. Údaj tedy sledujete a zapisujete hlavně pro váš osobní přehled o tom, jak velkou máte spotřebu v jednotlivých měsících. Fakturační odečet je podkladem pro vystavení mimořádné faktury, na jehož základě obdržíte vyúčtování ke dni, ke kterému stav nahlašujete.
-
Kde si můžu nastavit nové výše záloh?
Zálohy lze jednoduše změnit ve vašem účtu Moje SPP v sekci Požadavky. Prosíme ale, pamatujte na to, že pokud si snížíte zálohy, může dojít k neočekávanému nedoplatku. Proto doporučujeme přepočet neměnit, abyste naši fakturu viděli rádi.
-
Co se stane, když zapomenu samoodečet zapsat včas?
Kontrolní samoodečet lze poslat kdykoliv v průběhu roku.